jak postawic scianke z PLYTY kartonowo-gipsowej

super bloog

Temat: ile czasu na postawienie g-k
| Jesli chcesz być taki dokłady to pytanie brzmiało właśnie o postawienie | tych  ścian.... czy ktoś mówił o malowaniu ? :P | Pozdrawiam ;) Ale gotowa sciana to sciana przygotowana ... Ścianki działowe GR z płyt gipsowo - kartonowych na rusztach metalowych Wyszczególnienie robót: 1. Wytrasowanie miejsc montażu. 2. Zamocowanie profilowanych kształtowników stalowych U-55 lub U-100 do stropów i podłóg przez przystrzelenie kołkami stalowymi. 3. Zamocowanie słupków z kształtowników profilowanych C-55 lub C-100 do listew poziomych. 4. Przymocowanie płyt gipsowo-kartonowych do rusztu za pomocą wkrętów. 5. Przygotowanie zaprawy z gipsu szpachlowego. 6. Szpachlowanie połączeń płyt i styków ze ścianami i stropem. 7. Zabezpieczenie spoin taśmą papierową (tylko dla warstw wierzchnich). 8. Szpachlowanie i cyklinowanie wykańczające. czyli ściany POD MALOWANIE
Źródło: topranking.pl/1558/ile,czasu,na,postawienie,g,k.php



Temat: pytanie (chyba) do inzyniera budowlanego
Witam.. Czy jest wsrod szanownych grupowiczow inzynier budowlany, ktory ewentualnie pomoze mi jednoznacznie stwierdzic czy moj strop drewniany + deski podlogowe o grubosci 3cm utrzymaja scianke dzialowa z podwojnego oplytowania (plyty gipsowo-kartonowe)? Scianka bedzie miala ok 6m dlugosci, 3,30 wysokosci, 12 mm grubosci (profile aluminiowe). Bedzie stala w poprzek na deskach podlogowych, rownolegle do legarow stropowych, niestety posrodku, pomiedzy legarami, a nie na legarze. Pomimo wieku kamienicy (100 lat), zarowno legary jak i deski sa zdrowe. Nie boje sie raczej, ze to sie zawali po postawieniu, ale chcialbym wiedziec czy to sie nie...
Źródło: topranking.pl/1558/pytanie,chyba,do,inzyniera,budowlanego.php


Temat: pytanie (chyba) do inzyniera budowlanego
PP <bak@o2.plnapisał(a): Witam.. Czy jest wsrod szanownych grupowiczow inzynier budowlany, ktory ewentualnie pomoze mi jednoznacznie stwierdzic czy moj strop drewniany + deski podlogowe o grubosci 3cm utrzymaja scianke dzialowa z podwojnego oplytowania (plyty gipsowo-kartonowe)? Scianka bedzie miala ok 6m dlugosci, 3,30 wysokosci, 12 mm grubosci (profile aluminiowe). Bedzie stala w poprzek na deskach podlogowych, rownolegle do legarow stropowych, niestety posrodku, pomiedzy legarami, a nie na legarze. Pomimo wieku kamienicy (100 lat), zarowno legary jak i deski sa zdrowe. Nie boje sie raczej, ze to sie zawali po postawieniu, ale chcialbym wiedziec czy to...
Źródło: topranking.pl/1558/pytanie,chyba,do,inzyniera,budowlanego.php


Temat: jakie scianki?
Użytkownik Szymon <zywcz@friko5.onet.plw wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:3a88ff8@news.vogel.pl... | W systemie płyt G-K obciążenie przenosi odpowiednio wykonany | ruszt - należy dokładnie zaplanować gdzie co ma być i tam | wstawić wzmocnienie. Polecam także bardzo dobre płyty | gipsowe z włóknem szklanym f-my Fermacell. Płyty gipsowo- | kartonowe nie mogą przenosić dużych obciążeń, płyty | Fermacell tak. Wewnątrz ścianki prowadzi się instalacje ... stawiania ścianek. Mam rację? A tak w ogóle fajnie jest, tylko jaki jest koszt ścianek z takich plyt i jak to wychodzi w porównaniu do ścianek murowanych. Pozdrawiam! Szymon Różnica jest taka, że IMHO do postawienia ścianki g-k potrzebna jest głowa na karku i poziomica. A do wymurowania ścianki murarz. Adam B.
Źródło: topranking.pl/1559/jakie,scianki.php


Temat: drzwi przesuwne i prad w scianie
Witam. Mam zamiar postawic scianke dzialowa z plyt kartonowo gipsowych o grubosci 10cm i zamontowac w niej (wewnatrz) drzwi przesuwne, poniewaz nie ma tam miejsca na zwykle otwierane skrzydla drzwiowe. Niestety,...
Źródło: topranking.pl/1559/drzwi,przesuwne,i,prad,w,scianie.php


Temat: drzwi przesuwne i prad w scianie
PP napisał(a): Witam. Mam zamiar postawic scianke dzialowa z plyt kartonowo gipsowych o grubosci 10cm i zamontowac w niej (wewnatrz) drzwi przesuwne, poniewaz nie ma tam miejsca na zwykle otwierane skrzydla ... innego miejsca. Jestes pewny ze ci sie to uda?  Tzn te drzwi chowane w scianie? Jak beda zbudowane drzwi? jakie grube? jakie prowadnice? Niby 10cm to gruba scianka z gipsu, ale sam gips stac nie moze. Minimum to 3cm profil (i to gruby, jesli na wysokosc 2m calych drzwi musi sie to trzymac). Czyli masz 3cm pod jedna plyta gipsowa, 3cm pod druga plyta - i zostaje ci ledwo 4cm pomiedzy nimi - zmiescisz tam drzwi? takie "zwykle" drzwi w domu zmierzylem przed chwila i maja 5cm grubosci, moze mam grubsze bo stare. Chyba ze zrobisz drzwi z plyty osb laminowanej 18mm - ale beda sie wyginac na swojej wysokosci - sprawdzone w praktyce. Profile pod gipsem musisz dac - nie ma wyjscia. Jesli dasz profil 30, to niema problemu, spokojnie znajdziesz 'plytka' puszke - - sa takie, ktore wlasnie sie miesza w plycie gipsowej z profilem 30 pod spodem. Tylko dobrze przyczep a najlepiej...
Źródło: topranking.pl/1559/drzwi,przesuwne,i,prad,w,scianie.php


Temat: Scianki dzialowe
Jeśli chcecie rzeczywiście stawiać je sami, to IMHO tylko ścianki z płyt gipsowo-kartonowych. Z wiekszych narzędzi wystarczy do tego w miarę dobra wiertarka i poziomica :-) No i dwie ręce, w ... dlaczego myslisz, ze normalnej sciany nie da sie samemu postawic? Mnie sie wydaje, ze najtrudniejsze przy budowie domu sa wykonczenia. Bo to trzeba robic dokladnie i estetycznie, czyli juz np otynkowanie...
Źródło: topranking.pl/1559/scianki,dzialowe.php


Temat: ocieplenie piwnicy od wewnatrz
... klejonego do fundamentów rozważ postawienie scianki szkieletowej ze wszelkimi w tym zakresie wymaganymi warstwami - wiatroizolacja, izolacja cieplna, paroizolacja, płyta gipsowo-kartonowa, z zachowaniem szczeliny między fundamentami a ścianką. 2. Mam drugi...
Źródło: topranking.pl/1559/ocieplenie,piwnicy,od,wewnatrz.php


Temat: ocieplenie piwnicy od wewnatrz
gipsowo-kartonowa, z zachowaniem szczeliny między fundamentami a ścianką. Gdzie,- wewnątrz budynku??? | 2. | Mam drugi budynek wykonany w technologii szkieletowej (a własciwie dawny z | elementów stolbudowskich typu C-35) | ... Zamiast styropianu rozważ docieplenie - ruszt a między rusztem warstwę wełny. Czyli bez szczeliny miedzy wełna a dotychczasowa scianką?
Źródło: topranking.pl/1559/ocieplenie,piwnicy,od,wewnatrz.php


Temat: Wkrętarka Makita, Bosch czy Skill. Proszę o Wasze opinie.
Użytkownik "Pietrina" <pietr@orange.plnapisał w przejrzałem forum w poszukiwaniu rozwiązania pewnego dylematu. Chcę kupić wkrętarkę, bo teraz mam przynajmniej wymówkę, remont i postawienie ścianki gipsowo-kartonowej. Ok 20mb ścianki o wysokości 3,5m.(wiem że ... kupiłem niebieskiego BOSCHA 14,4V z dwoma aku i walizką (chyba nawet u tego samego sprzedawcy) i do tej pory skręcałem (i rozkręcałem) szalunki ław, ścian fundamentowych, podesty na stropie i płytę...
Źródło: topranking.pl/1559/wkretarka,makita,bosch,czy,skill,prosze,o,wasze.php


Temat: Zostałem oszukany !!! Pomocy !!! (długie)
| Och sam wiesz, że tynki i posadzki muszą wyschnąć i na to już potrzeba | czasu, ale gdyby wchodziła w grę płyta gipsowo-kartonowa na ścianę oraz | płytki na podłogę ... zrobić fundamenty, postawić ściany, przypomnisz sobie o wykonaniu dachu oraz ocieplenia, zamontować instalację elektryczną, instalację hydraulikę, instalację antenową, alarmową, a może jeszcze instalację inteligentnego domu, wykonać meble wg projektu, zamontować -...
Źródło: topranking.pl/1612/zostalem,oszukany,pomocy,dlugie.php


Temat: Zostałem oszukany !!! Pomocy !!! (długie)
"Jacek "Plumpi"" <plumpi@wp.plwrote in message | Och sam wiesz, że tynki i posadzki muszą wyschnąć i na to już potrzeba | czasu, ale gdyby wchodziła w grę płyta gipsowo-kartonowa na ścianę ... jeszcze powiesz, że chcesz: osuszyć teren, zrobić fundamenty, postawić ściany, przypomnisz sobie o wykonaniu dachu oraz ocieplenia, zamontować instalację elektryczną, instalację hydraulikę, instalację antenową, alarmową, a może jeszcze instalację inteligentnego domu, ... i płyta karton gips na ścianę. Zastanów się, co się robi po położeniu płyty karton-gips na ścianę, jak się maskuje łączenia itp. I dlaczego nie wyrobisz w 2-3 dni, biorąc pod...
Źródło: topranking.pl/1612/zostalem,oszukany,pomocy,dlugie.php


Temat: drzwi przesuwne chowane w ścianie
Ja w swoim mieszkaniu nie miałam ściany między kuchnią, a salonem. Postanowiliśmy postawić ścianę z płyt gipsowo-kartonowych i ukryć w nich drzwi. Udało się, więc tak: drzwi kupiliśmy w porcie na...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,217,2956972,2956972,drzwi_przesuwne_chowane_w_scianie.html


Temat: cena robót wykoniczeniowych
cena robót wykoniczeniowych Proszę osoby zorientowane o podanie ceny "robocizny" w przypadku wykończenia niewielkiego, nowego mieszkania we Wrocławiu. Cena obejmowałaby: - połóżenie ok. 30 m2 paneli podłogowych +listwy przyścienne - postawienie ścianki z płyty gipsowo-kartonowej o długości ok. 3,5 m - położenie 7 m2 terakty w kuchni na podłodze - wykończenie łazienki: wstawienie drzwi z oscieżnicą, podłączenie wanny, umywalki, kompaktu WC, baterii, obudowa wanny z płyty oraz położenie glazury i terakoty (razem ok.12 m2) - pomalowanie ścian w całym mieszkaniu 37m2 na biało. Proszę o podanie orientacyjnych cen wykonania tych prac. Byłabym również...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,217,4685518,4685518,cena_robot_wykoniczeniowych.html


Temat: półki z suchych tynków - kto zrobi w Poznaniu?
półki z suchych tynków - kto zrobi w Poznaniu? Hejka, Antresolka zrobiona, schody też. Teraz pora na półki półeczki z płyt kartonowo-gipsowych. Mój majster - ekstra fachman wylądował w szpitalu :( a chciałabym to zrobić w terminie w którym miałam to ustalone - ten tydzień :/ - czy ktoś z was może to zrobić lub.. polecić kogoś naprawde dobrego?? Do postawienia jest końcówka scianki działowej pomiędzy kuchnią a salonem i ... obudowa akwarium (stelaż metalowy już jest zrobiony - trzeba tylko obudować)... Jak możecie, to pomóżcie, KIKA
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,217,15534678,15534678,polki_z_suchych_tynkow_kto_zrobi_w_Poznaniu_.html


Temat: jeszcze jedno pytanie
płyt kartonowo-gipsowych dałoby radę, czy trzeba jakieś specjalne?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,217,53409760,53409760,jeszcze_jedno_pytanie.html


Temat: ścianka działowa na panele?
ścianka działowa na panele? Witam, planuję podzielić pokój w mieszkaniu na dwa mniejsze oraz wymieć podłogę. I tu mam wątpliwość co do kolejności prac: czy mogę postawić ściankę działową z płyt gipsowo-kartonowych już na panele podłogowe? Oszczędziłoby mi to pracę z przycinaniem paneli itp. ale boję się, że panele mogłyby potem wybić jakoś pod wpływem nacisku ścianki... Będę wdzięczna za radę.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,217,82484542,82484542,scianka_dzialowa_na_panele_.html


Temat: naprawa ściany przesiąknietej sadzą od komina
Miałem ten sam problem. Budynek przedwojenny ceglany murowany na zaprawę wapienną. Wyczyściłem kilkukrotnie przewód kominowy z sadzy na wewnetrznych ściankach komina, skułem tynk na ścianie i wietrzyłem około 2 tygodnie (mogłem ... "szpryc") Zamontowałem płytę gipsowo kartonową na profilach metalowych. Wg opinii kominiarza efekty spowodowane były sadzą powstałą ze spalania w piecu mokrego drzewa, ew. mocno zawilgoconego węgla (wiadomo był cięższyna składzie opału...) sadza była bardzo wilgotna i mocno wniknęła w wapienną spoinę cegieł, która była mocno higroskopowa (łatwo przyjmowała wilgoć). Wg. kominiarza inny sposób to postawienie nowego komina, co nie wchodziło w grę...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,217,76817637,76817637,naprawa_sciany_przesiaknietej_sadza_od_komina.html


Temat: Chcę wyciszyć mieszkanie i obawiam się wilgoci
Chcę wyciszyć mieszkanie i obawiam się wilgoci Zamierzam wzdłuż ściany do wyciszenia postawić ściankę wyciszającą z płyt kartonowo-gipsowych i wełny mineralnej. Jest to mieszkanie w starym budownictwie z tendencją to zagrzybiania. Macie może jakieś sugestie, co zrobić, aby uniknąć koloni grzybów między nową a starą ścianą? I jeszcze jedno: chciałbym też ocieplić szczytową ścianę - czy konstrukcja ścianki wyciszającej i docieplającej jest...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,217,5570850,5570850,Chce_wyciszyc_mieszkanie_i_obawiam_sie_wilgoci.html


Temat: Wyciszenie i wilgoć - moje wątpliwości
Wyciszenie i wilgoć - moje wątpliwości Zamierzam wzdłuż ściany do wyciszenia postawić ściankę wyciszającą z płyt kartonowo-gipsowych i wełny mineralnej. Jest to mieszkanie w starym budownictwie z tendencją to zagrzybiania. Macie może jakieś sugestie, co zrobić, aby uniknąć koloni grzybów między nową a starą ścianą? I jeszcze jedno: chciałbym też ocieplić odwewnątrz szczytową ścianę - czy konstrukcja ścianki wyciszającej i docieplającej jest...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,217,6437825,6437825,Wyciszenie_i_wilgoc_moje_watpliwosci.html


Temat: gieldowa4.pl
Na zdrowy rozum, to byla reklama z cyklu "scianka gratis". Jak wiadomo z 50 m2 mozna zrobic 1, 2 lub 3 pokoje. 3 pokoje w cenie dwoch oznacza, ze developer postanowil na swoj koszt postawic scianke z cegiel, aby wydzielic jeszcze jeden pokoj. Moze tez, do tego celu uzyc plyty OSB lub kartonowo-gipsowej.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,106,83554756,83554756,gieldowa4_pl.html


Temat: ceny robót wykończeniowych
ceny robót wykończeniowych Proszę osoby zorientowane o podanie ceny "robocizny" w przypadku wykończenia niewielkiego, nowego mieszkania we Wrocławiu. Cena obejmowałaby: - połóżenie ok. 30 m2 paneli podłogowych +listwy przyścienne - postawienie ścianki z płyty gipsowo-kartonowej o długości ok. 3,5 m - położenie 7 m2 terakty w kuchni na podłodze - wykończenie łazienki: wstawienie drzwi z oscieżnicą, podłączenie wanny, umywalki, kompaktu WC, baterii, obudowa wanny z płyty oraz położenie glazury i terakoty (razem ok.12 m2) - pomalowanie ścian w całym mieszkaniu 37m2 na biało. Proszę o podanie orientacyjnych cen wykonania tych prac. Byłabym również...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,186,4744386,4744386,ceny_robot_wykonczeniowych.html


Temat: ceny robót wykończeniowych
oscieżnicą, podłączenie wanny, > umywalki, kompaktu WC, baterii, obudowa wanny z płyty oraz położenie glazury > i terakoty (razem ok.12 m2) > - pomalowanie ścian w całym mieszkaniu 37m2 na biało....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,186,4744386,4744386,ceny_robot_wykonczeniowych.html


Temat: Płyty kartonowo gipsowe
Płyty kartonowo gipsowe Czy ktoś mogłby mnie oświecić w sprawie ścianek z płyt kartonowo gipsowych? W swojej sypialni ktora niestety jest dosyc mala (11 m2) i bardziej w prostokacie niz kwadracie planuje postawic łozko rownolegle w kacie, gdyz prostopadle zachodziloby na okno balkonowe. We wnece tej nie ma okna. Sciana ma szerokosc 243 cm a lozko ok 200. Z tej roznicy chcialabym...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,653,46724798,46724798,Plyty_kartonowo_gipsowe.html


Temat: płytki 20/5?x40 a mała łazienka
przycinanie kafelków faktycznie musiałabym w kilku miejscach nieźle poprzycinać, bo mam tu tzw. słupki zasłaniające rury (więc dzielą ścianę); mam również zakręcającą półkę z płyty kartonowo-gipsowej; no i w ogóle dużo ... chciałabym zminimalizować chaos, więc może lepiej postawić na jeden kolor, jakiś jasny (i najlepiej ocieplający trochę optycznie przestrzeń, bo u mnie w łazience jest zimno jak cholera, gdyż nie ma grzejnika,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,653,84569578,84569578,plytki_20_5_x40_a_mala_lazienka.html


Temat: ścianki działowe gipsowo-kartonowe czy drewniane?
ścianki działowe gipsowo-kartonowe czy drewniane? Zagospodarowujemy poddasze domu. Chcemy postawić ścianki działowe. Strop jest lekki, więc najpierw pomyślałam o płytach kartonowo-gipsowych, ale słyszałam, że z zasady na ścianach z tych płyt ... desek coś a la boazeria, argument męża - ściany "na lata". Ale drewno jest droższe od tych płyt /choć do ich założenia podobno potrzeba mnóstwo gadżetów dodatkowych, jakieś listwy, śruby ,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,796,68010171,68010171,scianki_dzialowe_gipsowo_kartonowe_czy_drewniane_.html


Temat: Kto nam dał prawo do niszczenia zabytków
to jedna strona ochrony zabytków- z drugiej są nieżyciowe przepisy, że jak sie chce wewnątrz zabytkowej choc dwudziestowiecznej kamienicy- prywatnej, wybudowac ściankę z płyty kartonowo- gipsowej, która nie ingeruje w substancję obiektu, to czekac trzeba miesiąc na łaskawe zezwolenie konserwatora zabytków- i drugie 2 tygodnie na uprawomocnienie sie decyzji, żeby ta cholerna ściankę postawić. A bezkarnie to można sobie niszczyć dużo cenniejsze...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,64,89317934,89317934,Kto_nam_dal_prawo_do_niszczenia_zabytkow.html


Temat: ocieplenie piwnicy od wewnatrz
płyta gipsowo-kartonowa, | z | zachowaniem szczeliny między fundamentami a ścianką. Gdzie,- wewnątrz budynku??? Myślę, że więcej szczegółów otrzymasz pytając na forum http://www.szkielet.com.pl bowiem takie docieplanie piwnic szczególnie popularne jest w ... docieplenie - ruszt a między rusztem warstwę | wełny. Czyli bez szczeliny miedzy wełna a dotychczasowa scianką? -- Pozdr P
Źródło: topranking.pl/1559/ocieplenie,piwnicy,od,wewnatrz.php